miercuri, 26 noiembrie 2008

Yet Another Opinion on CTT(E)

CTT(ConcurTaskTrees) este o notaţie pentru specificarea modelelor de sarcini, utilă pentru proiectarea interfeţelor cu utilizatorii. În sine este o idee destul de bună: modelul este orientat pe activităţi concurente - ale utilizatorului, ale sistemului sau de interacţiune; fluxul de activităţi este văzut ca o structură arborescentă, de la abstract spre concret, iar cele de pe acelaşi nivel sunt legate prin operatori care descriu restricţiile temporale dintre acestea. Activităţile pot fi opţionale, repetitive, independente, concurente, cu schimb de informaţii, se pot activa, dezactiva sau suspenda reciproc, iar notaţia CTT permite specificarea tuturor acestor aspecte grafic, într-un mod uşor de înţeles şi, teoretic, uşor de folosit.

De fapt, ceea ce propune notaţia este: o descriere clară şi precisă; înţelegere şi utilizare fără dificultate; şi nu în ultimul rând structurarea corespunzătoarea a sistemelor mari. Mediul care transpune în plan concret aceste idei este ConcurTaskTrees Environment.

Singura problemă este că mediul, fiind destul de tânăr, are câteva bug-uri bine plasate de natură să îndepărteze un utilizator mai puţin răbdător... Şi societatea de azi numai răbdare nu îşi permite să aibă... Una dintre cele mai mari probleme este că salvarea clasică, folosind Ctrl-S sau Save, nu are nici un efect, şi dacă cineva neinspirat alege această opţiune, toată munca de până atunci este pierdută. Recomandabilă este folosirea Save As, şi în format .ctte... Alte probleme apar la selecţia nodurilor din arbore, sau la mutarea lor: nodurile fie evită cu încăpăţânare să fie selectate, fie după ce au fost mutate câţiva pixeli decid că nu mai vor să urmeze mouse-ul. În plus, nu este posibilă schimbarea nodurilor dintr-un arbore: oricum ar fi mutate, acestea îşi păstrează ordinea logică îniţială. Relaţiile temporale se adaugă automat respectând această ordine, nu există opţiuni gen "sursă" şi "destinaţie" pentru un arc de tip relaţie. Un alt aspect deranjant este deplasarea nodurilor de nivelul curent la adăugarea unui sibling. Dacă arborele este deja foarte stufos, în cazul ăsta nu se mai înţelege nimic din relaţiile părinte-fiu...

În plus, o aplicaţie are cu atât mai multe şanse să evolueze spre bine cu cât comunitatea din jurul acesteia este mai mare; or, în cazul de faţă, nu se prea poate vorbi despre o comunitate. Prezenţa pe web, atât a conceptului, cât şi a tool-ului, este şi ea destul de scăzută...

În concluzie, ideea este bună, din păcate lipsa de mediatizare şi comunitatea practic inexistentă nu sunt de natură să aducă prea curând noi utilizatori, iar bug-urile, care încă subminează exact una dintre raţiunile de a fi ale acestui proiect - aceea de a fi uşor de utilizat - nu îi vor păstra pe cei deja existenţi. Sunt curioasă, din aproape 7000 de downloaduri de la publicarea articolului care stă la baza tool-ului, câţi utilizatori fideli s-au ales...
::

duminică, 23 noiembrie 2008

Chestiuni minimale in promovarea unui site

Promovarea site-urilor a devenit deja o problema complexa si inca este in plina amploare. Tehnicile de promovare sunt dintre cele mai diverse si necesita timpsi rabdare pentru a se vedea efectele.
Iata mai jos cativa pasi obligatorii pentru promovarea unui site nou.

O prima etapa absolut obligatorie pentru cresterea rangului in motoarele de cautare si pentru trafic este inscrierea in principalele directoare. Atentie: pentru a fi acceptat site-ul trebuie sa indeplineasca anumite conditii!

Ca urmator pas trebuie optimizat continutul pentru motoarele de cautare si dupa cuvintele cheie. Folosirea tag-urilor META este obligatorie, atat pentru descrierea continutului cat si pentru cuvintele cheie.

Din acest punct se poate incerca inscrierea in principalele motoare de cautare - din nou fiecare cu anumite conditii de acceptare. Poate dura cateva zile pana la confirmarea indexarii.

Pentru a asigura un trafic de calitate si vizitatori in domeniul de interes al site-ului este eficienta practica link exchange-ului cu site-uri din aceeasi arie de activitate. De asemenea, un instrument des folosit pentru promovare este blog-ul.

Pana aici practicile sunt generale; din acest punct atragerea si mentinerea vizitatorilor tine de calitatea continutului, de masura in care apar informatii noi, interactiunea cu vizitatorii si seriozitate.